torsdag 23 februari 2012

Det hjälper att tjata!

Jag skrev att jag inte var intresserad av att onkologen på CSK skulle bestämma över mitt liv och att jag ville ha en ny onkolog, jag vet inte om det finns fler tyvärr men en läkare gick in och har gett mig ett ultraljud, varför ska man behöva tjata, må dåligt psykiskt för att få en ganska simpel undersökning??
Nu ska jag iallafall på mammografi och ultraljud, det känns skönt.

Sen har jag fått motion på recept, hur kul är det? Inte kul alls kan jag säga men jag inser nu att denna kroppen är i stort behov av hjälp... Jag har ont i princip överallt, inte så det däckar mig men ömma fötter, armar, handleder... kan inte räkna upp alla ömma ställen... överallt med andra ord... Jag ska fylla 50 år om drygt 3 veckor, min kropp känns som den var 80 år... jag har gått upp 25 kg sen jag startade med Tamoxifenet..kul?? Nä knappast... Jag har aldrig varit så duktig på att äta rätt, jag är en riktig skånsk "gottegris" jag har aldrig motionerat heller och har aldrig haft problem med vikten, förrän nu.. antar att det är en kombination av klimakteriet och Tamoxifenet... Det har varit lite diskutioner på TV och radion om att fler och fler avbryter sin tamoxifen behandling, får fler av dom återfall? Jag funderar starkt på att avbryta min behandling, jag avskyr detta, jag hatar min kropp, har gått från storlek 42 till 48 på bara drygt ett år, fötterna har ökat från storlek 40 till 42-43 på mycket kortare tid...

Så här ser jag ut inne i mitt huvud...














och detta är bilden spegeln visar mig...

2 kommentarer:

  1. man ska inte behöva tjata. Det räcker liksom att vara sjuk juh. Lider så med dig och hoppas det blir bättre snar. Motion ÄR faktiskt bra. Bara lite lite, så kommer du förhoppningsvis känna dig piggare. Kram i massor

    SvaraRadera
  2. Hej Lisbeth
    Så bra att du står på dig!
    Det är denna typ av läkare som inte kan så mycket och då ska de visa att de är störst, bäst och vackrast och bestämma fullt ut

    nej det är din kropp och dina bröst och du bestämmer!
    Det är ditt liv det handlar om
    Har läst och läser andra bloggar och det finns kvinnor som blivit nekade undersökning och fått ställa sig i "vanlig" kö och då har det varit försent

    Bara stå på dig! Ge dig inte!

    Viktökningen blir du av med så småningom, du är vacker i allafall:)
    Du är en underbar kvinna, glöm inte det
    Kram
    Lisbeth

    SvaraRadera