onsdag 12 oktober 2011

Ont det gör ont....

Var hos tandläkaren i måndags fm och drog ut en tand, idag onsd em gör det fortfarande väldigt ont, har svårt att sova på nätterna med... men men det ger sig väl nån gång..

I helgen var det utställning och resultatmässigt var det ju ingen höjdare men jag hade en mycket trevlig helg med alla mina goa vänner.

Livet rullar på som vanligt, mycket som händer framöver och jag njuter fortfarande av att kunna hålla ett ganska högt tempo.

Något som gjort mig lite dämpad är att jag fått lymfödem, jag visste det skulle komma, frågan var bara när? Samma gäller cancern, jag vet att den kommer igen, det är inte frågan om OM utan NÄR, men jag kämpar mot tankarna och försöker vara glad och positiv, vissa dagar går det bättre än andra, jag kan inte styra över det och kommer det så får man ta det den dagen...
Något annat som gjort mig mycket ledsen är att en BC/Blogg vän jag har lärt känna här har fått cancer i sitt andra bröst, det gör mig så ledsen och tårarna faller bara jag tänker på det, Ingrid, vi är många som kämpar med dig! Du ska klara detta!! Jag skickar all energi och tusen kramar till dig!

4 kommentarer:

  1. Usch, för tandutdragningen. Har du testat med Diklofenak (tror det stavas så).
    Även usch för att du fått lymfödem - inte för att jag vet vad det är eller om det går att bota - men det låter inte bra (ska läsa om det).
    Som vanligt var det trevligt och roligt att träffa dig på utställningen. Du skulle aldrig pratat högt om att du ville ha Amazing med dig hem - hon har hotat flytta hem till dig om jag inte gör som hon säger =O)
    Kramiz-jamiz Yvette och Amazing

    SvaraRadera
  2. Lymfödem sucks!!! så e de bara, Vi får träffas och gnälla av oss en dag, Kram

    SvaraRadera
  3. Usch, stackars du. Lider så med dig och vännen Ingrid. :-(
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättetrist med lymfödem, tänker på dig.
    KRAM

    SvaraRadera