tisdag 19 mars 2013

Mammografi

Förmodligen kommer det alltid vara oro vid varje mammografi för resten av livet, ska dom hitta något?
Idag var det dags igen, i Lund denna gången och snart har jag varit på alla mammografi klinikerna i hela skåne. Kom in i rätt tid, fick mammografin gjord och får sitta ut i väntrummet medan läkaren ska kolla bilderna, en annan sköterska kommer ut och ber mig följa med in för läkaren ville göra ett ultraljud, känner hur paniken stiger upp i huvudet och jag får koncentrera mig på att andas... ultraljudet görs och läkaren kan lugna mig, han hittade inget... snacka om lättnad... skrämmande egentligen hur paniken hinner komma och alla tankarna kommer tillbaka på operation och på cellgifter... 
Jag har en del mörka tankar men förhoppningsvis lättar det så fort det blir bättre väder, nu ska vi se fram emot våren.
En bloggare som jag följt sen jag blev sjuk har blivit en vacker ängel och en annan som jag haft ganska mycket kontakt med har fått avsluta all behandling och fått besked om att det tyvärr inte finns mer att göra, det gör så ont i mig och mina tankar går till hennes barn och man... Fina Malin, hoppas du slipper lida...


1 kommentar: