fredag 11 januari 2013

2013

Det är som vanligt en evighet sedan jag skrev, höstens arbetslöshet tog ut sin rätt antar jag i form av influensa, jag låg pall i nästan 2 veckor, klarade precis julen men nyår har jag inget större minne av, trettonhelgen var jag ganska kass också men orkade iallafall sitta i soffan efter ett par besök på sjukhuset med inhalering och penicillin intravenöst... men mitt i allt detta tråkiga fick jag besked på att jag fick jobbet jag sökte i december på Direkt Optik i Skurup, gamla Skurups Optik, jag är sååå glad, allt känns superbra trots mycket engelska eftersom företaget är engelskt. Vi har jobbat denna veckan tis-tors och vi är så fullmatade av allt med datasystem och beställningar men vi blev klara igår och Teamet från England åkte hem och vi fick ledigt idag fredag. På måndag öppnar vi och det är spännande, vi kommer dock ha två personal från företaget hos oss i två veckor så vi ska komma in i det och känna oss trygga. Mina nya arbetskamrater är de som arbetade på Skurups optik innan, den ena optikern har dock slutat så vi ska vara en optiker och två assistenter och jag känner på mig att detta kommer bli bra, vi är en form av lågpris där man hela tiden köper tre par men betalar endast för ett par, vi arbetar med de ledande glasleverantörena så det är riktigt bra glas som jag kan sen tidigare, bågarna är ju dock inte det jag är van vid men det är trots allt bättre att glasen är bra.
Det känns som att 2013 kommer bli ett bra år!

1 kommentar:

  1. Så glad över ditt nya jobb, stort grattis.
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Annika

    SvaraRadera